بیلبورد تبلیغاتی چیست؟

بیلبورد تبلیغاتی یا مختصراً بیلبورد که در انگلیسی به صورت Billboard نوشته میشود  در طی مصوبه فرهنگستان زبان فارسی برگردان فارسی آن آگهی نما می باشد به محلی گفته می شود که برای نصب آگهی ها و اعلانات به کار می رود. (همچنین اشتباه مرسوم بین برخی از مردم این است که این واژه را به صورت عبارتبیلبرد  استفاده میکنند).
در ادامه مطلب با من همراه باشید.

بیلبورد بی هیچ چون و چرایی یکی از قوی ترین و قدرتمندترین ابزارهای رسانه های محیطی در حال حاضر به شمار می رود که همواره از دوران گذشته تا امروز مورد توجه اقشار مختلفی از جامعه از قبیل بازرگانان – کارخانجات – بانک ها و موسسه خدماتی و ... بوده است. این نوع از رسانه محیطی به طور معمول در خیابان ها، میدان ها، تقاطع ها و بزرگراه ها که مسیر رفت و آمد وسایل نقلیه می باشند نصب می گردند و گاهی نیز با توجه به میزان خلاقیت صاحب یا صاحبان آگهی و یا شرکت های تبلیغاتی اجرا کننده تبلیغات آنها از قالب های یکنواخت خود خارج شده و با جذابیت های بصری در هم می آمیزند. بیلبوردها بیشتر از اینکه به عنوان ابزاری تبلیغاتی باشند، یک رسانه به شمار می روند، رسانه‌ای که می‌تواند پیام خود را به مؤثرترین شکل ممکن به مخاطب  منتقل کند.

بیلبورد تبلیغاتی

رسانه‌ای که بیشترین اثربخشی را بر روی تبلیغات داشته باشد و موجب بقا و موفقیت تبلیغات شود، «رسانه اثربخش» نامیده می شود. معمولاً بیلبوردها در زمره رسانه‌های اثر بخش جای می‌گیرند و بسیاری از شرکت ها،برای اینکه بتوانند فروش محصولات خود را در مخاطبین درونی کرده(یا به نوعی برند کنند) از این رسانه اثر بخش استفاده می کنند و از این رو بیلبوردها تبدیل به یک رسانه تعاملی شده اند تا بتواند بر مخاطبین تاثیر ماندگار و مداوم و بلند مدتی بگذارد.

همچنین این روش را به نوعی می توان تبلیغات محیطی نیز نامید. 


سایز بیلبورد:

اندازه بیلبوردها عموماً در اندازه های استاندارد 3 * 2 – 5 * 3 – 7 * 2 – 9 * 7   متر هستند که قطع بیلبوردهای پایه کوتاه 3*2 بوده و با توجه به حالت های مختلف در اندازه های متغیر نصب میشود.


 مراحل نصب و ساخت یک بیلبورد:

برای نصب یک بیلبورد، در مراحل اولیه ابتدا باید مکان های موجود را بررسی نمود و تمام نقاط شهر را از جنبه تبلیغاتی و موقعیت مناسب محیطی و تبلیغاتی بررسی کرد . پس از انجام تحقیقات اولیه، محل مورد نظر انتخاب می شود. در وحله بعدی باید از سازمان زیباسازی شهری مکان مورد نظر را از این سازمان برای مدت زمان معلومی اجاره و سپس سازه بیلبورد را در آن قسمت بنا نهاد، که اغلب سازمان زیباسازی اجاره را به صورت سالیانه دریافت می کند.

حالا پس از اینکه سفارش یک بیلبورد داده شد، قراردادی بین سازمان مورد نظر و شهرداری عقد می شود که مدت این قرارداد می تواند بین یک تا سه ماه باشد.

البته قابل ذکر است که بیلبوردهای بزرگ را سه ماه و بیلبوردهاک کوچک را 1 ماهه قرارداد می بندند. برای اطلاع از قیمت ها به قیمت بیلبورد در تهران مراجعه کنید.


در این میان به انواع بیلبوردها نیز اشاره میکنیم که هر کدام بسته به نوعشان قیمت های مختلفی خواهند داشت:


انواع بیلبورد:

  • بیلبوردهای سه بعدی : این بیلبوردها از پرسپکتیوهای مجازی استفاده میکنند، قابلیت انعطاف پذیری بسیار دارند اما صرف نظر از هزینه بسیار زیاد فضای مناسب نیز نیاز دارند به همین دلیل در تمام فضاها کاربرد ندارند.

  • بیلبوردهای حجمی : این بیلبوردها از ترکیب کلیه روشهای قبلی به اضافه احجام واقعی مجسمه گونه که گاهی اوقات حتی متحرک هستند تهیه میشوند. البته از این بیلبوردها هنوز در کشور ما ایران باب نشده است.

  • بیلبوردهای فرمیک : این نوع از بیلبوردها دقیقاً مثل بیلبوردهای سالمی هستند که یا با دست اجرا میشوند و یا با پرینتورهای بزرگ از طرح پرینت گرفته شده و نصب می گردند. فقط نکته تمایز در این مورد آن است که پایه این بیلبوردها هر کدام دارای فرمی خاص بوده و به صورت ساده نیستند.


منببع : http://dnads.blogfa.com


New-Gate-Ads بیلبورد بیلبورد تبلیغاتی شرکت فورد میانگین امتیاز: 4.6, بر مبنای 22 نظر